Login

Co to jest Noc Naukowców?

Noc Naukowców to jedyna taka noc w Europie. Noc pełna niezapomnianych wrażeń! W tym samym czasie 30 września br. w całej Europie odbędą się imprezy popularno-naukowe i rozrywkowe pod hasłem: Researchers’ Night. Celem imprezy jest zbliżenie naukowców i społeczeństwa, stworzenie okazji do spotkania, poznania się i wspólnych działań. A wszystko to w atmosferze zabawy.
Tej jedynej nocy naukowcy odejdą od swoich codziennych obowiązków, aby bawić się wspólnie z publicznością. Każdy będzie mógł się przekonać, że nauka jest pasjonująca i ciekawa. Zobaczymy naukowców w nietypowych sytuacjach, a publiczność w roli naukowców. Czeka nas noc pełna atrakcji: pokazów, eksperymentów, warsztatów.


Nie można przespać tej Nocy!

Dla kogo?
Program Nocy Naukowców jest skierowany do wszystkich, niezależnie od wieku. Każdy znajdzie w nim coś ciekawego. DZIECI – konkursy, eksperymenty, warsztaty.
MŁODZIEŻ – konkursy, warsztaty naukowe, warsztaty.
DOROŚLI – pokazy, konkursy naukowe, warsztaty naukowe,
WSZYSTKIE GRUPY WIEKOWE – zwiedzanie laboratoriów, warsztaty, pokazy naukowe z udziałem publiczności.

Na wszystkie imprezy i koncerty Nocy Naukowców WSTĘP WOLNY.

Realizacja projektu jest możliwa dzięki dofinansowaniu Komisji Europejskiej
w ramach konkursu w Programie Ramowym UE Horyzont 2020. 

Strona główna Nocy Naukowców: http://www.poznan.nocnaukowcow.pl/ 

Nazwa Wiek Opis Sala Godzina Limit R*
VR FOR KIDS 13+ Poczuj się jak w laboratorium NASA – wprowadzimy Cię do świata wirtualnych gier i symulacji z wykorzystaniem najnowszych kontrolerów i okularów VR. Hol 17:00-17:45
19:00-19:45
20:00-20:45
22:00-22:45
15 os. /cykl TAK
JAK STWORZYĆ GRĘ DLA WIRTUALNEGO ŚWIATA 13+ Warsztat, podczas którego uczestnikom przybliżymy zasady tworzenia gier dla świata wirtualnego (VR). Pokażemy czego warto się uczyć, jakie technologie poznawać, a na końcu zaprezentujemy nasze własne gry. Sala A1-33,34 18:00-18:45
21:00-21:45
12 os. /cykl TAK
WYZWANIE: LABIRYNT. JAK Z NIEGO WYPROWADZIĆ ROBOTA SPHERO? 6-12 Podczas warsztatów nauczymy uczestników obsługi i sterowania za pomocą tabletu robotem Sphero (robot kula). Dla uczestników przygotowany jest specjalny labirynt, z którego będą musieli wyprowadzić robota. Gwarantujemy świetną zabawę przeplataną elementami automatyki i informatyki. Hol 17:00-17:45
19:00-19:45
12 os. /cykl TAK
OLLI AIR SHOW – AKROBACJE I SZTUCZKI Z ROBOTEM OLLI 8-12 Warsztat, podczas którego uczestnicy zapoznają się z zasadami sterowania robotem Olli. Nauczą się, jak sterować robotem poprzez tablet i wykonywać nim akrobacje oraz sztuczki. Na zakończenie warsztatu uczestnicy wezmą udział w konkursie na jak najszybsze pokonanie przygotowanego toru przeszkód. Hol 18:00-18:45
21:00-21:45
12 os. /cykl TAK
OŻYWIONE KONSTRUKCJE Z KLOCKÓW LEGO: SKORPION, PIESEK I GYRO BOY W AKCJI 6+ Pokaz możliwości tego, co można zbudować dzięki połączeniu technologii i klocków LEGO. Zobacz na własne oczy zmagania robotów takich jak skorpion, pies czy kobra! Sale D-1, D-2, D-3 17:00-17:45
20:00-20:45
22:00-22:45
Wstęp wolny NIE
MAŁY INŻYNIER – SKONTRUUJ WŁASNEGO ROBOTA – GRUPA I 8-11 W trakcie warsztatu mali inżynierowie zdobędą wiedzę z budowy i programowania robotów Lego Mindstorm. Uczestnicy zbudują roboty, które następnie wezmą udział w przygotowanych zawodach. Hol 17:00-17:45
19:00-19:45
21:00-21:45
16 os. /cykl TAK
MAŁY INŻYNIER – SKONSTRUUJ WŁASNEGO ROBOTA – GRUPA II 12-15 W trakcie warsztatu mali inżynierowie zdobędą wiedzę z budowy i programowania robotów Lego Mindstorm. Uczestnicy zbudują roboty, które następnie wezmą udział w przygotowanych zawodach. Hol 18:00-18:45
20:00-20:45
22:00-22:45
16 os. /cykl TAK
A JAKA JEST TWOJA PŁEĆ MÓZGU? 12+ „Płeć mózgu” – to, w jakim stopniu zachowanie kobiet i mężczyzn jest kobiece lub męskie, zależy od modelu, według którego uformowany jest ich mózg. Można być kobietą i mieć pewne męskie cechy umysłu, a zależy to od obecności lub nieobecności hormonów męskich w określonych stadiach ciąży. W trakcie spotkania (wykładu) będzie można sprawdzić, w jakiej mierze męski lub kobiecy jest nasz mózg. Aula B 18:00-18:45
20:00-20:45
100 os. /cykl TAK
CZYM BYŁBY ŚWIAT BEZ WYZWAŃ? 13+ Podaj dalej, przekaż, podziel się. Nie zatrzymuj tego, co dostałeś. Każdy otrzymał jakiś dar, który pomaga mu osiągać sukcesy i zamieniać marzenia w cele. Wielu mówi CO, ale już tak niewielu JAK. W trakcie wykładu udowodnimy, że tylko rozpowszechniona wiedza jest użyteczna i czyni tego, kto ją generuje, bohaterem. Aula B 17:00-17:45 100 os. TAK
KURS LICZENIA DLA STAROŻYTNYCH RACHMISTRZÓW 12+ Warsztaty, podczas których uczestnicy spróbują swoich sił jako starożytni rachmistrzowie. Poznają i przećwiczą sposoby wykonywania obliczeń na abakach i liczydłach metodami starożytnych Greków i Rzymian. Sala A2-24 19:00-19:45
21:00-21:45
15 os. /cykl TAK
BEZPIECZEŃSTWO I PRYWATNOŚĆ W INTERNECIE – PRAKTYCZNE PORADY 9+ Jakie pułapki czekają na nas w Internecie? Studenci WMI dzielą się praktycznymi poradami o tym, jak nie dać się nabrać w Sieci. Aula B 19:00-19:45
21:00-21:45
70 os. /cykl TAK
TAJEMNICE ŻYCIA KSIĄŻKI 13-15 Firma Pearson IOKI zaprasza na warsztaty wprowadzające w tajemnice życia książki. Jak powstaje? Jak jest zbudowana? Ilu osób potrzeba, aby książka mogła trafić w ręce czytelnika? Sala A2-23 18:00-18:45
20:00-20:45
15 os. /cykl TAK
BRYŁKI Z ORIGAMI 6+ Warsztaty, podczas których uczestnicy nauczą się składania brył techniką origami modułowego. Uczniowie nauczą się tworzyć z papieru sześcian, model wierzchołkowy ośmiościanu oraz ośmiościan gwieździsty. Sala A2-21 16:00-16:45
19:00-19:45
15 os. /cykl TAK
PAPIEROWE ZWIERZĘTA 12+ Warsztaty, na których uczestnicy będą mieli możliwość poznania historii tradycyjnego origami (10 minut), a następnie sami stworzą zwierzęta za pomocą wielokrotnego składania pojedynczej kartki papieru (skacząca żabka, żuraw, smok). Sala A2-21 17:00-17:45
20:00-20:45
15 os. /cykl TAK
PAPIEROWY OGRÓD 12+ Warsztaty, podczas których uczestnicy będą mieli możliwość tworzenia przepięknych kwiatów w technice origami. Po krótkiej (10 minut) prezentacji trzech modeli papierowych kwiatów, uczestnicy wybiorą, który chcą samodzielnie wykonać podczas zajęć. Sala A2-21 18:00-18:45
21:00-21:45
15 os. /cykl TAK
PAPIEROWE FANTAZJE 6+ Wystawa eksponatów wykonanych techniką origami. Każdy uczestnik Nocy Naukowców będzie miał możliwość podejścia i szczegółowego obejrzenia przedmiotów wykonanych z papieru. Dodatkowo otrzymają instrukcję wykonania wybranych przez siebie modeli. Hol 17:00-24:00 Wstęp wolny NIE
KNOOCKER – INTERAKTYWNA ŚCIANKA DO GIER 6+ Czy możliwe jest kontrolowanie gry komputerowej za pomocą zwykłej piłki?! Z interaktywną ścianką Knoocker jest to możliwe, zapraszamy do zagrania w gry, w których sterowanie odbywa się za pomocą dowolnej piłki. Hol 16:00-23:00 Wstęp wolny NIE
DŁUGOPISY CYFROWE, CZYLI JAK DZIAŁA INTELIGENTNE PIÓRO 14+ Długopis cyfrowy, choć z wyglądu, dotyku i sposobu pisania przypomina normalny długopis, jest miniaturowym komputerem. Jego mózgiem jest procesor, który przy użyciu wbudowanej w długopisie kamery, analizuje wszystko co zostanie napisane i zapisuje to na karcie pamięci flash. Podczas wykładu zostaną przedstawione zastosowania długopisu, podłoże matematyczne oraz krótka prezentacja jego działania. Sala A2-22 16:00-16:45
19:00-19:45
15 os. /cykl TAK

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30